اعلام فراخوان «حماسه محرم در دايره‌ تصوير»
کد خبر: 1859883
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۰

اعلام فراخوان «حماسه محرم در دايره‌ تصوير»

گروه هنر: همزمان با مراحل اجرايی، فراخوان «سومين همايش تصوير عاشورا» با هدف ثبت و ضبط آيين‌ها، مراسم و وقايع مختلف دهه اول محرم 1431 و توليد فيلم‌های كوتاه ارزشمند با موضوع نهضت و سوگواره‌ی عاشورا اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومی مركز گسترش سينمای مستند و تجربی، همزمان با مراحل اجرايی «سومين همايش تصوير عاشورا» و با عنايت به ضرورت توجه عميق هنرمندان جامعه ايرانی اسلامی، به ويژه جوانان فيلمساز به نهضت محرم و حماسه عاشورا، «مركز گسترش سينمای مستند و تجربی» معاونت امور سينمايی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درصد برآمده تا با اعلام فراخوان‌ عمومی «حماسه محرم در دايره تصوير»، نسبت به ثبت و ضبط آيين‌ها، مراسم و وقايع مختلف دهه اول محرم 1431 و توليد فيلم‌های كوتاه ارزشمند با موضوع نهضت و سوگواره‌ی عاشورا، اقدام كنند.
فيلمسازان می‌توانند راف‌كات‌های تهيه شده خود از «محرم 88» در سراسر كشور را تا بيستم دی‌ماه 1388، به دبيرخانه همايش «تصوير عاشورا» به نشانی: تهران، خيابان سهروردی‌شمالی، ميدان شهيد قندی، شماره 15،‌ مركز گسترش سينمای مستند و تجربی، طبقه اول، ارائه كنند تا پس از بررسی كيفی اين تصاوير توسط يك هيئت داوری، توليد نهايی 10 فيلم 15 دقيقه‌ای، تا 50 ميليون ريال، مورد حمايت اين «مركز» قرار بگيرند.
موضوعاتی كه در اين فراخوان توليد فيلم، مورد توجه قرار گرفته نيز به اين شرح است: تأكيد بر ثبت مراسم آيينی و بومی هر منطقه، نگاه خلاقانه به وقايع و اتفاقات محرم 1431 در ايران اسلامی، برداشت تطبيقی از حماسه عاشورا در جهان امروز، نگاه پيرامونی به آيين‌های عاشورايی، جوانان و نگاه امروزی به حماسه‌ی عاشورا، محرم و مادران؛ زنان و عاشورا، همسويی محرم و آيين‌های ملی، حماسه عاشورا و انقلاب اسلامی.
اسامی برگزيدگان فراخوان «حماسه محرم در دايره تصوير» نيز در آيين اختتاميه سومين همايش «تصوير عاشورا» كه 30 دی‌ماه 1388، در سالن «سينما حقيقت» مركز گسترش سينمای مستند و تجربی برگزار می‌شود، اعلام و از 10 فيلمساز برتر تجليل خواهد شد.
علاقمندان برای كسب اطلاعات بيشتر می‌توانند به پايگاه اينترنتی اين مركز به نشانی www.defc.ir مراجعه كرده و يا با شماره تلفن‌های 14 و 88528312 و 88511289 تماس بگيرند.
captcha