مسلمانان فرانسه در قرون وسطی نيز حضور فعالی داشتند
کد خبر: 1688960
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۶

مسلمانان فرانسه در قرون وسطی نيز حضور فعالی داشتند

گروه بين‌الملل: «دليل بوبكر» رييس سابق شورای مسلمانان فرانسه ضمن انتقاد از اظهارات پاپ بنديكت شانزدهم مبنی بر اصالت مسيحی فرانسه، بر حضور فعال مسلمانان اين كشور حتی در دوران قرون وسطی تأكيدكرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از NOVOpress، دليل بوبكر يادآورشد: وجود دو هزار مسجد در فرانسه كه اغلب متعلق به قرون وسطی است، اين ادعا را ثابت می‌كند.
از سوی ديگر Franck Frégosi كارشناس اسلامی مركز ملی تحقيقات علمی فرانسه نيز در گفت‌وگو با روزنامه Parisien كه سيزدهم سپتامبر با عنوان «رستگاری تمام رهبران مسلمان» انتشار يافت، از اهتمام ويژه مسلمانان به انجام فرايض دينی نسبت به پيروان ساير اديان خبرداد.
وی در اين مصاحبه اظهار كرده بود كه گرايش به انجام تكاليف دينی نه تنها نزد طبقه كارگر بلكه در بين طبقه متوسط و مرفه مسلمانان فرانسه نيز در حال رشد است و جوانان مسلمانی كه هيچ‌گونه آموزش مذهبی نديده‌اند در سنين 20 يا 30 سالگی به سمت اسلام كشيده شده و با علاقه به انجام امور دينی می‌پردازند.
يادآوری می‌شود پاپ در ديدار خود از فرانسه با 600 تن از انديشمندان، روشنفكران، شخصيت‌ها و چهره‌هايی از روشنفكران و رهبران اسلامی فرانسه در كالج «برناردن» پاريس ديدار كرد و با موضوع جهان فرهنگی به ايراد سخن پرداخت؛ در جمع حاضران اين جلسه دليل بوبكر و جمعی از رهبران شورای فرانسوی آيين اسلام نيز حضور داشتند.
captcha