بزرگترین تعزیه میدانی کشور در فارس برگزار می‌شود
کد خبر: 1464452
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷

بزرگترین تعزیه میدانی کشور در فارس برگزار می‌شود

گروه هنر: مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فسا از برگزاری بزرگترین تعزیه میدانی کشور در روستای صحرارود فسا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حسن محمودی، مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فسا امروز، پنجم آبان در جمع خبرنگاران از برگزاری بزرگترین تعزیه میدانی کشور در روستای صحرا رود فسا خبر داد.
وی با بیان اینکه برگزاری این تعزیه دارای قدمت 250 ساله است،‌ افزود: این تعزیه یکی از تأثیرگذارترین تعزیه‌های کشور در طی سال‌های متمادی محسوب می‌شود که به همین دلیل سازمان میراث فرهنگی در سال 91 این هنر آئینی را در فهرست میراث معنوی به شماره 656 ثبت کرده است.
محمودی عنوان کرد: این تعزیه مانند سال‌های گذشته نیز در ساعت 8:30 روز جمعه، 9 آبان در  دامنه کوه و در اطراف تپه صاحب‌الزمان(عج) صحرا رود فسا با عنوان زنان عاشورایی برگزار می‌شود.
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فسا اظهار کرد: این مراسم که هر ساله با بیش از 50 هزار نفر از مردم ولایی و عاشورایی شهرستان و شهرستان‌های همجوار برگزار می‌شود، امسال نیز با شرکت خیل عظیمی از عاشقان سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و نیز با حضور فرماندار، بخشداران و مسئولان ادارات برگزار می‌شود.

captcha