گزارش ایکنا از افتتاحیه نمایشگاه «عروةالوثقی» شیراز + عکس
کد خبر: 1431531
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

گزارش ایکنا از افتتاحیه نمایشگاه «عروةالوثقی» شیراز + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: نمایشگاه قرآنی «عروةالوثقی» عصر یکشنبه، ۲۹ تیر در محل باغ جنت شیراز به‌مدت یک هفته آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، هفتمین دوره نمایشگاه قرآنی «عروةالوثقی» پس از تأخیر دو ساله عصر یکشنبه، 29 تیر در محل باغ جنت شیراز آغاز به کار کرد.
مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ساعت 18:30 با تلاوت رادمهر یکی از قاریان برجسته استان فارس آغاز شد و سپس احمد همتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به بیان نکاتی پیرامون نمایشگاه پرداخت.

برپایی نمایشگاه به‌مدت یک هفته 

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع قرآن و عترت برای هفتمین بار این نمایشگاه در زمینه‌های مختلف قرآنی از 29 تیر تا 4 مرداد در شیراز برپا شده است تا بتوانیم توانمندی‌های قرآنی استان فارس را گرد هم آورده و به منصه ظهور برسانیم.
همتی به لزوم برپایی نمایشگاه‌های قرآن اشاره کرد و گفت: نمایشگاه مذکور با توجه به اهمیت موضوع قرآن که امروزه از هر سو فتنه بر امت اسلامی باریدن گرفته است، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد تا فعالان قرآن بتوانند تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند.



مدیرکل ارشاد فارس با اشاره به شرایط خاورمیانه عنوان کرد: امروزه علی‌رغم تمام ناامنی‌های اطراف ما نظام اسلامی ایران در بهترین شرایط امنیتی به سر می‌برد زیرا کتاب آسمانی قرآن و امام راهنمای این نظام است و در واقع قرآن بهترین هدایتگر و معلم است.
وی ابراز امیدواری کرد: این نمایشگاه فرصتی جهت نمایاندن توانمندیهای قطب قرآنی شدن استان فارس باشد که در این استان بیش از 83 مؤسسه رسمی ثبت شده و اگر شعبه‌های مختلف برخی از این مؤسسات را نیز در نظر بگیریم به بیش از 200 موسسه قرآنی می‌رسد که در این نمایشگاه توانمندی‌های خود را به منصه ظهور رسانده‌اند.
همتی همچنین به غرفه‌های مختلف نمایشگاه مذکور اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه بخش‌های مختلفی چون هنرهای قرآنی، کاتبان قرآن، کودکان و نوجوانان، ناشران الکترونیک و مکتوب، معضلات ماهواره و حجاب و عفاف در نظر گرفته شده است که خروجی این نمایشگاه باید تعالی هر کدام از این بخش‌ها باشد.
به گزارش ایکنا، در ادامه این مراسم، کمال فیروزآبادی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به شرایط فرهنگی امروزی اشاره کرد و گفت: امروز امپراتوری رسانه غرب یک چهره بسیار بد از اسلام به نمایش می‌گذارد و تلاش می‌کنند حرکتهای افراطی‌گرایانه افراد تندرو در کشورهای اسلامی و شرق را به اسم مسلمانان نشان دهند.



وی با تأکید بر اینکه اسلام هیچوقت اینگونه که آنان نشان می‌دهند  نبوده و نیست، گفت: اسلام همیشه مبارزه خون با شمشیر بوده است که مظلومیت امام حسین(ع) نمونه بارز آن است و نمونه یدیگر آن انقلاب اسلامی ایران است که مردم با رهبری امام خمینی(ره) با طاغوت مبارزه کردند و در شرایطی که اسلحه نداشتند با استدلال، منطق و ایثارگری و ارزشهای اخلاقی کنار همدیگر قرار گرفتند و مقابل طاغوت ایستادند.

ندای انقلاب اسلامی، ندای اخلاق و ارزش‌های معنوی است
فیروزآبادی عنوان کرد: اکنون دشمنان اسلام نیز احساس خطر می‌کنند و از موج بیداری اسلامی که برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است می‌هراسند زیرا ندای انقلاب ما ندای اخلاق و ارزش‌های دینی و معنویت است لذا تلاش می‌کنند تا این ندا به گوش جهانیان نرسد.

بنا بر این گزارش، اجرای گروه تواشیح مصباح‌الهدی ادامه دهنده این مراسم بود و سپس حجت‌الاسلام جعفری، معاون اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان فارس سخنرانی کرد.



وی با اشاره به نمایشگاه «عروةالوثقی» ابراز کرد: همیاری و همکاری دستگاه‌های مختلف باعث شد تا شاهد برپایی این نمایشگاه زیبا باشیم.

قرآن؛ داروی شفابخش تمام معضلات فرهنگی و اجتماعی

حجت‌الاسلام جعفری، آموزه‌های قرآن کریم را حیات‌بخش دانست و گفت: قرآن کریم داروی نجات بخش برای تمام مشکلات و معضلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره جامعه ماست.
وی با بیان اینکه مشکلات موجود در جامعه امروزی به دلیل فاصله گرفتن از آموزه‌های قرآن کریم است، افزود: باید به آموزه‌های این کتاب آسمانی بازگردیم و آن را سرلوحه امور خود قرار دهیم زیرا تنها راه نجات و حیات این کتاب الهی است.



حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به آیاتی از قرآن مجید اظهار کرد: این قرآن کتاب هدایت است و مسیر زندگانی را برای ما مشخص می‌کند و هرچه در مسیر قرآن سرمایه‌گذاری کنیم، قطعاً در نجات ما موثر است.
یادآور می‌شود، پایان بخش این مراسم برپایی محفل جزءخوانی قرآن کریم به همراه تفسیر آیات آن توسط حجت‌الاسلام جعفری بود.

captcha