اجرای طرح «با قرآن در رمضان» در دلفان
کد خبر: 1426439
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

اجرای طرح «با قرآن در رمضان» در دلفان

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی دلفان از اجرای طرح «با قرآن در رمضان» شامل تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم در مساجد این شهرستان خبر داد.

حجت‌‌الاسلام سیدنصرت‌الله موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، از اجرای طرح «با قرآن در رمضان» در این شهرستان خبر داد و گفت: از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان، روحانیان مستقر و اعزامی و با همکاری مؤسسات قرآنی این شهرستان و خانه‌های قرآنی طرح با قرآن در رمضان شامل تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم در مساجد دلفان در حال برگزاری است.

وی گفت: این مراسم که هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد شهرستان دلفان برگزارمی‌شود با استقبال بی‌نظیر مردم این شهرستان روبرو شده است. همچنین از سوی اداره تبلیغات اسلامی و با همکاری روحانیان و مبلغان، جلسات تفسیر قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان و با هدف آشنایی و ترویج و گسترش فرهنگ دینی و قرآنی در نقاط مختلف شهرستان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام موسوی با یادآوری این‌که در روستاهای تابعه نیز این مراسم با حضور روحانیان اعزامی هر روز در حال برگزاری است، اظهار کرد: جوانان و نوجوانان ما بیش از همه زمان‌ها به پایگاه‌های معنوی و قرآن مجید نیاز دارند، زیرا امروزه جوانان در خطر امراض و آلودگی‌های روحی و جسمی قرار دارند و باید قبل از این‌که دشمنان با ادیان و مذاهب دروغین جوانان ما را فریفته و به‌سوی خود بکشانند، با برگزاری این جلسات، آن‌ها را به‌سوی معارف اسلامی و قرآنی سوق دهیم.

وی گفت: پررنگ شدن معنویت در فضای جامعه، آشنایی و مأنوس شدن هرچه بیشتر خانواده‌ها با قرآن کریم و نهادینه‌شدن فرهنگ قرآنی باید بیشتر مدنظر متولیان امور قرآنی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان تأکید کرد: در ماه رمضان باید قرآن در جامعه بیش از گذشته نهادینه شود و در روح و جان مردم تأثیرگذار باشد.

captcha