طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در ایلام اجرا می‌شود
کد خبر: 1425894
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸

طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در ایلام اجرا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی ایلام از اجرای طرح ارائه آموزش‌های عمومی برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی قرآنی در این استان خبر داد.

حشمت‌الله رستمی، مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان ایلام  در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، با بیان اینکه طرح ارائه آموزش‌های عمومی برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی قرآنی در این استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: در مرحله نخست این طرح در سال جاری 10 هزار نفر از عموم مردم در رده‌های سنی مختلف در دوره‌های آموزشی قرآنی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی گفت: افزایش صددرصدی خانه‌های قرآن و مؤسسات قرآنی، استفاده از توان همه مربیان قرآنی در سطح استان و تأمین منابع آموزشی از جمله اقداماتی است که از سوی سازمان دارالقرآن برای دست‌یابی به اهداف این طرح در حال اجراست.

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی ایلام با بیان اینکه اجرای این طرح پنج سال زمان نیاز دارد، افزود: برای سال نخست اجرای این طرح، 10 هزار نفر و طی سال‌های بعد این تعداد به دو برابر ظرفیت‌های آموزشی استان افزایش خواهد یافت.

رستمی با اشاره به اینکه در حال حاضر 145 خانه قرآن، 20 مؤسسه قرآنی و 90 جلسه دائمی قرآن پذیرای مردم استان برای فراگیری رشته‌های مختلف قرآنی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 250 تشکل قرآنی و 150 جلسه دائمی قرآن در ایلام برپا شود.

وی با بیان اینکه روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، مفاهیم و آموزش حفظ یک جزء قرآن از رشته‌هایی است که در این جلسات و مؤسسات آموزش داده می‌شود، افزود: برقراری زمینه ارتباط بیشتر با قرآن، تأثیرپذیری آحاد مردم از آموزه‌های این کتاب آسمانی و به تبع آن چشم‌پوشی از معاصی و توانمندسازی مردم در زمینه‌های قرائت قرآن از جمله اهداف این طرح است.

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی ایلام با بیان اینکه به‌منظور تأمین کتاب قرآن در مناطق محروم استان، دارالقرآن اقدام به جذب مشارکت‌های مردمی جهت چاپ و نشر قرآن در قالب طرح «نور باران» کرده است، افزود: عموم مردم می‌توانند برای شرکت در این طرح مبالغ حمایتی خود را برای چاپ و نشر قرآن به حساب مجمع خیران قرآنی به شماره 88888 نزد بانک ملی ایران واریز کنند.

رستمی هزینه چاپ هر جلد قرآن کریم را 100 هزار ریال برآورد کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه مبارک رمضان هزینه چاپ سه هزار جلد قرآن تأمین شود.

وی عنوان کرد: جمع‌آوری قرآن‌های بلااستفاده از مردم و نهادهای استان روش دیگر شرکت در این طرح است و این قرآن‌‎های جمع‌آوری شده در مناطق روستایی، جلسات دائمی قرآن و مؤسسات قرآنی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

captcha