ارائه آموزه‌های عمومی قرآن با رویکرد ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در فیروزکوه
کد خبر: 1415750
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹

ارائه آموزه‌های عمومی قرآن با رویکرد ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در فیروزکوه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه نورالهدی فیروزکوه با رویکرد ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی اقدام به برگزاری دوره‌های عمومی آموزش قرآن در این مؤسسه و خانه‌های قرآن این شهرستان کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مؤسسه قرآنی نورالهدی درسال 1390 با هدف  نشر و گسترش تعالیم قرآن، غنی‌سازی اوقاف فراغت دانش‌آموزان، گسترش مراکز قرآن‌آموزی و ترویج فرهنگ قرآنی با رویکرد عمومی شدن آموزش قرآن و معارف اهل بیت(ع) با مجوز رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران تأسیس شد.

به‌ منظور ارتقای کیفی فعالیت‌ها، هماهنگی امور و نظارت بر فعالیت‌های مؤسسه، شورایی با عنوان «شورای قرآن» با حضور مدیر، دو نماینده مربیان، دو نفر از والدین قرآن‌آموزان و یک نفر از افراد خیر در این مؤسسه تشکیل شد.

برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت معلم قرآن سطح یک، طراحی جزوه‌های آموزشی ویژه خردسالان، برگزاری کلاس‌های  حفظ ویژه بزرگسالان، اعزام مربیان به جلسات خانگی به منظور آموزش‌های همگانی قرآن، برگزاری کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی ویژه اولیای قرآن‌آموزان خردسال و برگزاری مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه با عنوان «نسیم هدایت» از جمله برنامه‌های این مؤسسه قرآنی محسوب می‌شود.

آموزش صحت قرائت نماز ویژه حجاج بیت‌الله الحرام و طراحی نشریه قرآنی ویژه خردسالان و بزرگسالان به‌ صورت ماهانه از جمله برنامه‌های آموزشی و فرهنگی این مؤسسه قرآنی به‌ شمار می‌آید.

رعایت تناسب سنی قرآن‌آموزان برای شرکت در کلاس‌ها

این مؤسسه قرآنی از قرآن‌آموزان خردسال در مقاطع سنی سه تا هفت سال و قرآن‌آموزان در مقاطع سنی هشت تا 50 سال ثبت نام به‌ عمل می‌آورد و تناسب سنی و تحصیلی در توزیع قرآن‌آموزان بین کلاس‌ها رعایت می‌شود.

کلاس‌های آموزش قرآن ویژه خردسالان در قالب دوره‌های مقدماتی و تکمیلی در هشت سطح برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها با آموزش روخوانی قرآن کریم در چهار سطح آشنا می‌شوند.
دوره‌های آموزش قرآن ویژه بزرگسال نیز در رشته‌های آموزش قرائت قرآن در چهار سطح، آموزش ترجمه ومفاهیم قرآن در چهار سطح و آموزش حفظ قرآن برگزار می‌شود.

همچنین این مؤسسه اقدام به معرفی 15 خانه قرآن شهری و روستایی به اداره تبلیغات اسلامی کرده است و به‌ منظور نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و ریشه‌کن کردن بی‌سوادی قرآنی، مربیان مجربی را به جلسات قرآنی اعزام می‌کند.

آموزش مسائل خانواده با محوریت آموزه‌های دینی

برگزاری دو دوره تخصصی تربیت معلم قرآن و برپایی نخستین کارگاه آموزشی طرح مسائل خانواده با محوریت آموزه‌های دینی از دیگر برنامه‌های آموزشی این مؤسسه قرآنی است.

برگزاری کلاس‌های آموزش حفظ قرآن ویژه دانش‌آموزان نیز در دستور کار این مؤسسه قرآنی قرار دارد و از جمله طرح‌های آموزشی این مؤسسه قرآنی می‌توان به اجرای طرح‌های «بینات» و «طلیعه» اشاره کرد.

مؤسسه قرآنی نورالهدی در راستای وظیفه خویش در مسیر نشر فرهنگ قرآنی با کمک نیروهای کارآزموده و مجرب، فعالیت‌های تأثیرگذار و وسیعی را در سطح شهرستان داشته است.

تهیه و تنظیم فصل‌نامه شمیم قرآنی در مؤسسه نورالهدی سوادکوه

بر مبنای سال‌های گذشته، فعالیت‌های مؤسسه در حوزه‌های مختلف قرآنی بیش از پیش گسترش یافته و توانسته با برگزاری کلاس‌های آموزشی در مقاطع سنی سه تا پنج سال همراه با ارائه جزوات آموزشی «رنگین‌کمان نورالهدی» در زمینه آموزش روخوانی قرآن ویژه پیش‌دبستان، آموزش مهارت‌های زندگی ویژه اولیای قرآن‌آموزان خردسال، تهیه و تنظیم فصل‌نامه شمیم قرآنی و طرح‌های متنوع دیگری در سطوح آموزش عمومی، متوسطه، تخصصی و ترجمه ومفاهیم قرآن بسیاری از نیروهای آموزشی مورد نیاز کلاس‌ها را تربیت کند.

در مجموع 298 قرآن‌آموز در شش ماه دوم سال 1392 از کلاس‌های آموزشی این مؤسسه بهره‌مند شدند که به تفکیک گروه سنی، 172 قرآن‌آموز بزرگسال و 126 قرآن‌آموز خردسال در این کلاس‌ها شرکت کردند و پس از برگزاری آزمون‌های پایان دوره به 39 نفر از قرآن‌آموزان بزرگسال و 76 نفر از قرآن‌آموزان خردسال گواهینامه گذراندن دوره آموزشی اعطاء شد.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد رمضانی فرد - مسئول روابط عمومی سازمان دارالقر
|
-
|
۱۳۹۳/۰۳/۲۵ - ۱۵:۴۸
0
0
سلام
لوگوی صدر خبر مربوط به طرح ملی مسابقات تفسیر نورالهدی سازمان دارالقرآن الکریم است
لطفا اصلاح کنید
captcha