کاشفی خوانساری «حمله حیدری» را تصحیح کرد
کد خبر: 1410599
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶

کاشفی خوانساری «حمله حیدری» را تصحیح کرد

گروه ادب: یکی از نویسندگان دینی کشورمان مجموعه اشعار باذل خراسانی با عنوان «حمله حیدری» را تصحیح و منتشر کرد.

سیدعلی کاشفی خوانساری، نویسنده دینی کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از چاپ جدیدترین آثارش در قالب سه اثر خبر داد و گفت: این آثار با موضوعات مختلف در حوزه ادبیات کودک به چاپ رسیده‌اند.
وی با بیان این مطلب افزود: یکی از این آثار تصحیح و آماده‌سازی «حمله حیدری» است که باذل خراسانی آن را سروده است. باذل از شاعران قرن یازدهم هجری است.
کاشفی با بیان این مطلب اظهار کرد: حمله حیدری، کتابی حماسی و دینی است که به صورت منظوم و به سبک شاهنامه فردوسی درباره دلاوری‌ها و جنگاوری‌های حضرت علی(ع) سروده شده است.
وی با بیان اینکه پیش از این نیز آثاری که مربوط به ادبیات کهن ایران‌زمین بوده است به نگارش درآورده‌ام، گفت: آثار این حوزه از موارد مورد علاقه من است و به نظرم آثار ارزشمندی است که ارزش خواندن دارند.
این نویسنده دینی با اظهار این مطلب یادآور شد: متاسفانه امروزه این آثار به نحوه مطلوب به مخاطبان معرفی نشده‌اند و اغلب مخاطبان از این آثار بی‌اطلاع هستند، در حالی که این آثار ارزش دیده شدن و خوانده شدن را دارند.
وی همچنین اظهار کرد: ادبیات کلاسیک فارسی و متون کهن و بخش ادبیات دینی، حوزه‌هایی هستند که کمتر درباره آنها کار شده است. تصحیح «حمله حیدری» نیز در حوزه آثار بزرگسال است.
بخش اعظم آثار سیدعلی کاشفی خوانساری که شمار آنها به هفتاد جلد می‌رسد، مربوط به حوزه کودک است؛ همچنین بخشی از این آثار به حوزه پژوهش ادبیات و بخشی نیز در حوزه بزرگسال هستند.

captcha