محدودیت اعتبارات، سبب طولانی شدن ساخت مسجد فاطمه‌الزهرا(س) اهواز شد
کد خبر: 1381120
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱

محدودیت اعتبارات، سبب طولانی شدن ساخت مسجد فاطمه‌الزهرا(س) اهواز شد

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان محدودیت اعتبارات را از دلایل طولانی شدن زمان ساخت مسجد فاطمه‌الزهرا(س) کوی علوی اهواز دانست و گفت: افتتاح رسمی این مسجد سال آینده صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به استمرار پروژه ساخت مسجد فاطمه‌الزهرا(س) منطقه کوی علوی اهواز گفت: پروژه ساخت مسجد در حال حاضر تعطیل نیست و در مرحله نازک‌کاری به سر می‌برد که این مرحله، زمان و دقت بیشتری را می‌طلبد. این امر یکی از دلایل تأخیر در بهره‌برداری از مسجد بوده و علاوه بر این، عمده مشکلی که ما امسال با آن مواجه بودیم، بحث تخصیص اعتبارات در سطح استان است.

وی گفت: این پروژه مانند دیگر پروژه‌ها تاکنون تخصیص 20 تا 22 درصد اعتبارات داشته است و این تخصیص محدود اعتبارات، مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد که زمان را برای تکمیل ساخت مسجد طولانی‌تر می‌کند.

بلک ادامه داد: بنا بود مسجد تا قبل از پایان امسال و در بهمن افتتاح شود که متأسفانه محقق نشد. در حال حاضر نیز امکان بهره‌برداری از فضای داخل مسجد وجود دارد. اما در این صورت و با بهره‌برداری از آن، هر میزانی از کار که باقی بماند، بعدها ممکن است تکمیل نشود. بر اساس آخرین هماهنگی که با آیت‌الله موسوی‌ جزایری - که شخصاً پیگیر این پروژه هستند -، صورت گرفت پیشنهاد سازمان تبلیغات آن بود که با وجود اینکه مسجد فاطمه‌الزهرا(س) تا پایان سال ان‌شاءالله قابل استفاده خواهد بود، به تناسب ایام ولادت حضرت زهرا(س) که مسجد به نام این بانوی عالی‌مقام است، فروردین سال آینده افتتاح رسمی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: هم‌اکنون کارهای انتهایی پروژه در زمینه نازک‌کاری فعال است و با توجه به اینکه پروژه در داخل مسجد در حال پیگیری است، پیشرفت کار برای اهالی محسوس و قابل مشاهده نیست.

وی با بیان اینکه پروژه مسجد فاطمه‌الزهرا(س)، پروژه بزرگی است و نمی‌توان با دست خالی و محدودیت‌های زیاد انتظار داشت که کار به سرعت تکمیل شود، گفت: مسجد ان‌شاءالله امکان بهره‌برداری تا روزهای پایانی سال را دارد؛ اما افتتاح رسمی به تناسب ایام ولادت حضرت زهرا(س) در آن زمان صورت می‌گیرد.

captcha