لزوم نهادینه کردن شیوه حکومتی پیامبر(ص) در جامعه کنونی
کد خبر: 1360565
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
حجت‌الاسلام تاج‌آبادی بیان کرد:

لزوم نهادینه کردن شیوه حکومتی پیامبر(ص) در جامعه کنونی

گروه اجتماعی: معاون بنیاد فرهنگی مهدویت در استان مرکزی با تأکید بر لزوم نهادینه کردن شیوه حکومتی پیامبر(ص) در جامعه کنونی، گفت: اگر بخواهیم حکومت دینی سالم و زیبایی داشته باشیم باید بر مبنای توکل و اعتماد به خدا حرکت کنیم.


حجت‌الاسلام رضا تاج‌آبادی، معاون بنیاد فرهنگی مهدویت استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، رأفت و مهربانی را برترین ویژگی شخصیتی پیامبر(ص) دانست و گفت: آیات و روایات فراوانی پیرامون فضایل و ویژگی‌های شخصیتی پیامبر(ص) نقل شده است که با مراجعه با آنها می‌توان فضایل و صفات بی‌شماری را برای رسول مکرم اسلام برشمرد.



وی با تأکید بر لزوم نهادینه کردن شیوه حکومتی پیامبر(ص) در جامعه کنونی، بیان کرد: شیوه حکومتی رسول خدا(ص) توکلت علی الله است و حضرت در سخت‌ترین شرایط با اعتماد و توکل بر خداوند حرکت می‌کردند و ما اگر بخواهیم حکومت دینی سالم و زیبایی داشته باشیم باید بر مبنای توکل و اعتماد به خدا حرکت کرده و از سیره حکومتی پیامبر(ص) الگوبرداری کنیم.



معاون بنیاد فرهنگی مهدویت در استان بیان کرد: در روایتی نقل است که امام علی(ع) در بیان اوصاف حضرت محمد(ص) ایشان را به طبیبی دوره‌گرد تشبیه می‌کنند که با طب و همه دانایی و عظمت خویش به دنبال نیازمندان و معالجه روح و جان آنها می‌گردند.



حجت‌الاسلام تاج‌آبادی خاطرنشان کرد: اوج رأفت و مهربانی پیامبر(ص) فقط شامل حال مومنان و پیروان راستین ایشان نبود و حضرت نسبت به جاهلان و گمراهان نیز رأفت و عطوفت داشتند و درمان جاهلان و گمراهان را وظیفه خود دانسته و همواره هدایت آنها را از خداوند متعال خواستار بودند.



مغفول ماندن بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی پیامبر(ص)



معاون بنیاد فرهنگی مهدویت در استان با بیان اینکه تاکنون بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی پیامبر(ص) برای شیعیان مغفول مانده است، ادامه داد: پیامبر(ص) نمونه کامل رحمت خداوند بر زمین بودند و متأسفانه امروز هرچند عشق به اهل بیت(ع) در دل‌های مومنان و شیعیان قرار دارد؛ ولی ما هنوز نتوانستیم رسول خدا(ص) را خوب شناخته و به مردم معرفی کنیم.



وی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم در جهت تبیین رمز موفقیت پیامبر(ص) برای مومنان اخلاق، رفتار و نرم‌خویی حضرت با اطرافیانش را مثال می‌زند و یکی ازویژگی‌هایی که از ایشان به‌عنوان برترین خصلت پیامبر(ص) در قرآن یاد شده، خلق عظیم آن حضرت است.



حجت‌الاسلام تاج آبادی خاطرنشان کرد: خداوند در سوره مبارکه قلم پیامبر(ص) را با این آیه ستایش و معرفی می‌کند و می‌فرماید: «وَ إِنَّک لَعَلی خُلُقٍ عَظِیمٍ» تو ای پیامبر دارای اخلاق بزرگی هستی و این بیانگر عظمت و بزرگی حضرت در نزد خداوند است.



معاون بنیاد فرهنگی مهدویت در استان مرکزی، گذشت را از دیگر خصلت‌های پیامبر(ص) دانست و ادامه داد: امروز اگر خصلت‌ها و سیره عملی پیامبر(ص) در اجتماع و بین مردم نهادینه شود؛ بی‌شک جامعه کامل و سعادتمندی خواهیم داشت.



رحمةللعالمین از جمله اوصاف پیامبر(ص)



وی رحمةللعالمین را از جمله اوصاف پیامبر(ص) برشمرد و خاطرنشان کرد: وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) متعلق به مذهب و قشر خاصی از افراد نیست و حضرت کوچک‌ترین رحمتی است که خداوند برای همه عالمیان نازل کرده‌اند و به‌واسطه وجود پیامبر(ص) و حجت خداست که رحمت‌ها و برکات بر عالمین نازل می‌شود.



معاون فرهنگی بنیاد مهدویت استان در پایان افزود: اوج رحمت پیامبر(ص) نیزعطوفت و لطف ایشان در مقابل همه مردمان بود و حضرت نازل شدند تا همه عالمیان را تربیت کنند.

captcha