تلاش‌های آموزش عالی ناظر بر ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم باشد
کد خبر: 3819000
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

تلاش‌های آموزش عالی ناظر بر ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم باشد

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اینكه در مسیر كیفی‌سازی نظام دانشگاهی راه‌های سعی و خطا را كم نرفته‌ایم، گفت:‌ تلاش‌ها باید ناظر بر ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز امروز، 22 خرداد در افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی و سیزدهمین کنفرانس ملی ارزیابی کیفی نظام دانشگاهی در شیراز با اشاره به اینکه تلاش‌ها باید ناظر بر ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم باشد، گفت: امروز فرصت سعی و خطا از دست رفته و ما نیازمند انتخاب مسیری درست بر مبنای ارزیابی کیفی و پایداری کیفی فعالیت‌های دانشگاهی هستیم.
وی افزود: در مسیر کیفی‌سازی نظام دانشگاهی راه‌های سعی و خطا را کم نرفته‌ایم و امروز نیازمند حرکتی پایدار در این بخش هستیم.
نادگران با تاکید بر لزوم مدنظر قراردادن آمایش مراکز آموزش عالی در کنار آمایش سرزمینی، توجه به همه جانبه‌نگری، برنامه محوری و داشتن سیاستی پویا را در این آمایش یادآور شد.
وی گفت: در کیفی‌سازی نظام دانشگاهی ایستگاه‌های مختلفی وجود دارد که شامل شناخت و ایجاد کیفیت، بهبود و ارتقای کیفیت، ارزیابی کیفیت و پایداری مستمر کیفیت است.
رئیس دانشگاه شیراز با تأکید بر اینکه ارزیابی کیفیت و پایداری کیفیت، مهم‌ترین ایستگاه در این مسیر است، گفت: ارزیابی کیفیت باید بر اساس شاخص‌هایی در مقوله‌های آموزش، پژوهش، فرهنگی و دیگر ابعاد باشد؛ باید توان رصد فارغ‌التحصیلان و چگونگی مهارت‌افزایی را ایجاد کرد و استمرار بخشید.
وی با بیان اینکه در ایستگاه پایداری کیفیت نیز باید کیفیت آموزش عالی، از پایداری مناسبی برخوردار باشد، لزوم بهره‌مندی از تجارب را یادآور شد و تاکید کرد: هر واحد آموزش عالی باید از حداقل پایداری کیفی برخورار شود.
انتهای پیام

captcha